”icon” 031-23 56 00  |  ”icon” info(@)vadsbo.net

Till varukorgen-ikon

19 Jan 2016 Vadsbo

Pressrelease - Vadsbo Transformatorer och SwitchTech får nya ägare

Vadsbo SwitchTech Group AB (fd. Amago Capital AB) har förvärvat 100% av aktierna i Vadsbo Transformatorer med det helägda dotterbolaget SwitchTech AB. Säljare är grundaren Sune Ågren (ägt via Seraljen Förvaltnings AB). Huvudägare i Vadsbo SwitchTech Group AB är ett antal privata investerare med stor erfarenhet av att driva entreprenörsledda företag.

”Vadsbo med dotterbolaget SwitchTech är ett framgångsrikt, lönsamt tillväxtbolag i en snabbt växande bransch. Koncernen utvecklar och marknadsför intelligent och kostnadseffektiv styrning av LED-belysning. Bolaget är entreprenörsdrivet och kommer att drivas vidare som tidigare. Henrik Lönner, VD i Vadsbo, och Mikael Petterson, VD i SwitchTech, kommer att gå in som delägare i samband med förvärvet. Vi ser framemot att tillsammans med kunder, medarbetare och partners att ta koncernen till nästa nivå på dess lönsamma tillväxtresa" säger Göran Nordlund, tillträdande styrelseordförande i Vadsbo SwitchTech Group AB

”Som ägare och entreprenör har det varit många roliga år med Vadsbo och SwitchTech som idag är ledande företag på var sitt område. Vadsbo inom ljusreglering och SwitchTech som utvecklat ny ledande teknik inom digitala driftsdon för LED-belysning. Jag ser med stor tillförsikt på de nya ägarna och deras förmåga att fortsätta att utveckla bolagen in i framtiden” säger Sune Ågren.

Styrelsen Vadsbo SwitchTech Group AB

Kort om företagen
Vadsbo Transformatorer AB med dotterbolaget SwitchTech AB utvecklar och säljer intelligent och kostnadseffektiv styrning av LED-belysning. Koncernen omsatte ca 32 mkr under 2015 med en EBITDA marginal om ca 10%. Detta är en tillväxt på 35% sedan föregående räkenskapsår. Bolaget har 13 st anställda och är beläget i Aröds Industriområde i Göteborg.

Vadsbo Transformatorer AB

Vadsbo utvecklar, designar och säljer ljusstyrningslösningar för LED samt produkter inom strömförsörjning. Bolaget är sedan länge ett väletablerat namn inom ljusreglering och dimring med sina marknadsdrivande och innovativa produkter och kund-erbjudanden. Vi erbjuder smart och intuitiv belysningsstyrning genom telefon eller andra smarta enheter.

Vadsbo LightTech

Vadsbo LightTech är vårat egna varumärke som omfattar Vadsbos belysningsprodukter så som den populära LCC serien. Vadsbo LightTechs syfte är att utbilda er i hur ni kan spara tid och pengar med den rätt utprovade kombinationen av dimmer, drivdon och ljuskälla. Detta görs kontinuerligt genom våra LightTech-utbildningar, kontakta oss för att boka upp en utbildning för dig och dina kollegor!

Nyheter & kampanjer

Fyll i din e-postadress och ta del av nyheter & kampanjer före alla andra.