”icon” 031-23 56 00  |  ”icon” info(@)vadsbo.net

031-235600 e-mail ENG SVE

Pressrelease för krondimmern LD200KRON

Publicerad den 25 jan 2017:    VADSBO TRANSFORMATORER fortsätter utöka sin dimmerportfolio med marknadens första krondimmer för LED. LD200KRON är liten och kostnadseffektiv med två dimrar i en. Krondimmern är utrustad med två styringångar för koppling med lämpligtvis en kronbrytare och är självklart anpassad för montering i apparatdosa.

”Vadsbo strävar efter att tillhandahålla marknadens bästa dimmerutbud för LED-dimring. Branschen har länge pratat om behovet av just krondimmer för LED, och Vadsbo har nu tagit fram marknadens första sådan. Vi tar elektrikerns utmaningar på allvar och erbjuder idag en vinnande lösning med två oberoende, men integrerade, dimrar i en och samma dosa. Med vår krondimmer spetsas vårt kunderbjudande ytterligare och blir kronan på verket”, säger Henrik Lönner, VD på Vadsbo.

Blandlast
Med krondimmern kan du blanda olika laster på utgångarna, så som t.ex. LED med E27- och E14-sockel på ena utgången och LED-drivdon eller lågenergilampor på den andra.

Kronfunktion
Krondimmern har två separata styringångar för styrning av två separata tändningar.

Lägsta dimmernivå
Krondimmern är utrustad med en lägsta-dimmernivå-potentiometer för individuell inställning av de olika tändningarna. Vredet styr den tändning som senast var aktiverad.

Skydd
LD200KRON är nästintill oförstörbar då den är utrustad med
- automatiskt återställande kortslutningsskydd.
- självåterställande överhettnings- och överlastskydd.
- kraftigt transientskydd på 2kV, 1kA (klass III) för de riktigt tuffa miljöerna.

Effekt
Krondimmern startar på 0VA för dimring av de riktigt låga lasterna och kan maximalt belastas med 100VA per kanal. Dimmern stannar även i min- och maxlägen.

För mer frågor välkommen att kontakta VD Henrik Lönner. Bild och produktblad finner du under LD200KRON på vår hemsida.

Vadsbo Transformatorer AB

Vadsbo Transformatorer utvecklar, tillverkar och säljer produkter för kraftförsörjning, strömförsörjning och strömreglering. Vadsbo har upprättat långsiktiga leverantörsförbindelser med ett flertal framstående tillverkare inom sitt verksamhetsområde. Genom nätverket av leverantörer förfogar Vadsbo över ett exklusivt urval av tillverkare inom respektive tekniksegment.

Vadsbo LightTech

Vadsbo LightTech är vårat egna varumärke som omfattar Vadsbos belysningsprodukter så som den populära LCC serien.
Vadsbo LightTechs syfte är att utbilda er i hur ni kan spara tid och pengar med den rätt utprovade kombinationen av dimmer, drivdon och ljuskälla. Detta görs kontinuerligt genom våra LightTech-utbildningar, kontakta oss för att boka upp en utbildning för dig och dina kollegor!

Vadsbo Kraft

Vadsbo Kraft är vårat varumärke som står för ett brett program av strömförsörjningsprodukter för industri och OEM. Vadsbo Krafts mål är att levererar kvalitetsprodukter med fokus på innovativa lösningar så som multifunktion och användarvänlighet.

Nyheter & kampanjer

Fyll i din e-postadress och ta del av nyheter, kampanjer före alla andra.