”icon” 031-23 56 00  |  ”icon” info(@)vadsbo.net

031-235600 e-mail ENG SVE

10 Aug 2016 Vadsbo

Pressrelease - Blåtandsdimmer LD220WCM för LED

DEN SVENSKUTVECKLADE dimmern LD220 får nu trådlösa möjligheter (WCM) genom blåtandprotokollet som finns integrerat i majoriteten av dagens smartphones och surfplattor. Vadsbo passar samtidigt på att optimera storleken för att göra dimmern mer användarvänlig.

”Blåtandsdimmern kommer sätta en ny standard för ljusstyrning. Möjligheter som tidigare man drömt om kommer nu bli verklighet. Utvecklingen av appar i telefoner går i rasande fart och kraven på att styra sin belysning med sin smartphone har aldrig varit större” säger Henrik Lönner, VD på Vadsbo.

Startar på 0VA
Den nya blåtandsdimmer LD220WCM (E 13 602 42) startar på 0VA och klarar maximalt 200VA LED vilket motsvarar ungefär 1000W halogen. LD220WCM är skräddarsydd för LED men passar givetvis även glödljus, dimbara lågenergilampor 230V halogen och elektroniska transformatorer.

Trådlös dimring via app
Styr din nuvarande LED, halogen eller glödljusbelysning genom din smartphone eller surfplatta. Genom gratisappen Casambi fås enkel, intuitiv dimring och tänd / släckfunktion.

Dimring via återfjädrande tryckknapp
Anslut en återfjädrande brytare och få synkroniserad kontroll över dina LD220WCM dimrar. Brytaren kan skräddarsys genom din smartphone / surfplatta för att få kontroll över en enhet eller grupp av dimrar. Programmering sker på ett enkelt sätt genom din telefon. Detta stöd ger dig kontroll över dina LD220WCM även om din smartphone eller surfplatta skulle vara avstängda.

Tidstyrning och astrofunktioner
Astrofunktion innebär att belysning följer solens upp/nedgång. Genom att välja din geografiska position i din smarta enhet, ges du möjligheten att styra din belysning efter solens upp/nedgång. Allting ställs in via appen.

Väl beprövad
LD220WCM har blivit testad i Ljus- och Armaturnyckeln. Dimmern är extremt liten med måtten Ø50x15,5 mm och passar perfekt för dosmontage och är försedd med pålitliga skruvplintar.

Mer information
För mer information om LD220WCM kontakta Henrik Lönner eller se vår hemsida www.vadsbo.net/sv/ld220wcm-13-602-42.

Vadsbo Transformatorer AB

Vadsbo utvecklar, designar och säljer ljusstyrningslösningar för LED samt produkter inom strömförsörjning. Bolaget är sedan länge ett väletablerat namn inom ljusreglering och dimring med sina marknadsdrivande och innovativa produkter och kund-erbjudanden. Vi erbjuder smart och intuitiv belysningsstyrning genom telefon eller andra smarta enheter.

Vadsbo LightTech

Vadsbo LightTech är vårat egna varumärke som omfattar Vadsbos belysningsprodukter så som den populära LCC serien. Vadsbo LightTechs syfte är att utbilda er i hur ni kan spara tid och pengar med den rätt utprovade kombinationen av dimmer, drivdon och ljuskälla. Detta görs kontinuerligt genom våra LightTech-utbildningar, kontakta oss för att boka upp en utbildning för dig och dina kollegor!

Nyheter & kampanjer

Fyll i din e-postadress och ta del av nyheter & kampanjer före alla andra.